Porównuj ceny przesyłek i znajdź najtańszego kuriera
Opublikowano: 2010-01-23, czytano 6260, źródło: www.siodemka.com
14 stycznia 2010 jeden z serwisów internetowych opublikował artykuł informujący o przejęciu Siódemki przez Fedex. Następnego dnia artykuł został "zdjęty", jednak sprawa ma swój ciąg dalszy. Jednym z jej efektów jest poniższy wywiad z Prezesem Siódemka S.A., w którym stanowczo dementuje plotki o przejęciu.
Kurierem.pl porównuj ceny i znajdź najtańszego kuriera dla swojej przesyłki
Jakie były największe sukcesy Spółki w minionym roku?
Prezes Siódemka S.A. Jarosław Śliwa: Siódemka w podsumowaniu minionego roku może pochwalić się rekordowym przychodem oraz zyskiem. Wyniki te są bardzo wymowne, zwłaszcza w perspektywie spowolnienia gospodarczego. Niewielu podmiotom udało się przejść przez ten okres obronną ręką co czyni wypracowane przez nas osiągnięcia jeszcze bardziej wartościowymi.
Jakie są plany Spółki na rok 2010?
J.Ś: W przypadku perspektywicznej, dobrze prosperującej firmy, nieodzownym elementem planów powinny być działania zapewniające jej ciągły rozwój. Dlatego też duży nacisk będziemy kładli na efektywne obszary, które pozwolą nam na wzmocnienia pozycji firmy Siódemka na rynku. Koncentrujemy swoje działania na krajowym segmencie przesyłek paczkowych oraz umacnianiu pozycji na rynku e-commerce. Kolejnym kluczowym elementem będzie rozwój usług dedykowanych, które cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów.
Czy proces rebrandingu Spółki zakończył się, czy możemy spodziewać się dalszych przeobrażeń w sferze wizerunkowej?
J.Ś: Odnosząc się do zmian, jakie zaszły w ubiegłym roku, mogę stwierdzić, że dokonaliśmy jedynie liftingu dotychczasowego wizerunku. Decyzja o jego odświeżeniu była jak najbardziej trafna. Proces ten dobiegł końca i spotkał się z bardzo pozytywnym odbiorem zmian ze strony naszych klientów.
W jakim kierunku będzie rozwijała się branża kurierska?
J.Ś: Branża z pewnością należy do bardzo dojrzałych, mających swoją przeszłość oraz tradycję - zdecydowanie nie jest to nowy Biznes. Przenosząc pytanie na płaszczyznę ekonomiczną, możemy przyrównać ją do gospodarki krajów bardzo dojrzałych. W obrocie znajduje się 6 graczy o zasięgu globalnym oraz kilku graczy lokalnych. W ostatnich kilku latach pojawiły się dwa nowe podmioty, które w mniejszym lub większym stopniu łączą któryś z profilów swojej działalności z rynkiem kurierskim, bądź stricte działają w tej branży. Od tego czasu nie pojawili się nowi gracze, z którymi musielibyśmy konkurować o udziały w obszarze usług kurierskich.
Czy jest miejsce na rynku usług kurierskich na nowego gracza?
J.Ś: Funkcjonujemy w wolnym rynku z widocznie postępującym procesem globalizacji, dlatego też nie możemy wykluczyć kolejnych akwizycji ale zawsze znajdzie się miejsce na nowego gracza. Wiąże się to ze wzrostem konkurencyjności, co ma swoje pozytywne przełożenie na konieczność podnoszenia jakości usług. Rynek usług kurierskich nie jest zamknięty - jak w każdym innym segmencie, można i w nim dokonać udanej inwestycji. Przykładem pojawiających się nowych podmiotów jest rynek usług telekomunikacyjnych. Nowi gracze pojawiają się stosunkowo często, odnosząc sukces pomimo dominującej pozycji już istniejących. Początkowo wydaje się, że pozycji liderów nie można zagrozić, natomiast nowy podmiot sukcesywnie osadza się w rynku zdobywając swoją niszę, a następnie oddziałuje na pozostały segment. Zawsze istnieje prawdopodobieństwo, że ktoś nowy może się pojawić, może zbudować swoją przewagę na innych parametrach, zachęcać klienta różnymi sposobami do korzystania właśnie z jego usług.
Jak się Pan ustosunkowuje do plotek dotyczących działań podejmowanych na polskim rynku przez firmę Fedex?
J.Ś: Informacje dotyczące przejęcia Siódemki przez Fedex odczytałem z dużym zaskoczeniem. W tym miejscu zdecydowanie je dementuje. Jako podmiot Siódemka jest ciekawą i bardzo atrakcyjną organizacją. Posiadamy stabilną pozycję na rynku usług kurierskich, każdego roku zwiększamy w nim swój udział. Jako firma postrzegani jesteśmy jako dobry partner handlowy - ciągle się rozwijamy. Dodatkowym atutem jest nasza rozpoznawalność. Klienci postrzegają nas w pozytywnym świetle, co ma potwierdzenie w przeprowadzanych ankietach oraz badaniach rynkowych. Zainteresowanie naszą firmą jest z całą pewnością duże. Mamy strategię rozwoju zaplanowaną w perspektywie najbliższych kilku lat, która zakłada wejście na GPW.
Czyli nadal podtrzymują Państwo plany dotyczące debiutu giełdowego w przeciągu najbliższych 2-3 lat?
J.Ś: Jest to kwestia o której mówiliśmy i dalej mówić będziemy, gdyż jest ona zapisana w naszej strategii rozwoju. Nie ulega wątpliwości, iż będziemy potrzebowali kapitału na dalszy rozwój. Nie wykluczamy jednak innych alternatyw.
W jaki sposób Siódemka zamierza konkurować z innymi firmami z branży kurierskiej?
J.Ś: Chcemy stać się symbolem przesyłki kurierskiej w Polsce. Jesteśmy polską firmą i co najważniejsze jesteśmy elastyczni. Możliwość szybkiego przystosowywania się do wymagań rynku sprawia, że skutecznie konkurujemy z innymi podmiotami. W zeszłym roku przyświecało nam hasło „Zawsze do przodu" i mimo kryzysu gospodarczego wypracowaliśmy rekordowe wyniki, zarówno po stronie przychodu jak i zysku. Nasze hasło na rok 2010 „Twoje potrzeby - nasze rozwiązania" oddaje naszą dojrzałość i gotowość do obsługi każdego klienta.
[od redakcji Kurierem.pl: Nasze źródła zbliżone do jednej z zainteresowanych stron informują nas, że sprawa artykułu oraz informacji o przejęciu trafi na dorgę prawną. Na obecną chwilę nie jest nam znany jeszcze kontekst zapowiadanych konsekwecji - czy będą dotyczyły podania nieprawdziwej informacji, czy raczej będą dotyczyły "przecieku" poufnych informacji.]
Opublikowano: 2010-01-23, czytano 6260, źródło: www.siodemka.com
Siódemka rozwija sieć Service Pointów
2011-11-02 (czytano: 5564 razy)
Siódemka ułatwia życie użytkownikom serwisu aukcyjnego Allegro
2011-06-29 (czytano: 8103 razy)
2010-11-12 (czytano: 4027 razy)
2010-10-02 (czytano: 4877 razy)
2009-08-31 (czytano: 5397 razy)
Taniej i bez umowy w systemie Pre-Paid
2009-08-31 (czytano: 5727 razy)
Nowa strona internetowa Siódemki
2009-07-03 (czytano: 4325 razy)
2009-06-06 (czytano: 8616 razy)
Szybkie porównanie cen paczki - 5 kg:
2010-01-15 (czytano: 46726 razy)
2015-11-29 (czytano: 20925 razy)
2009-12-15 (czytano: 20838 razy)
2010-01-12 (czytano: 20141 razy)
Kolporter Express zmienił nazwę.
2010-08-17 (czytano: 14109 razy)
Firmy kurierskie - Raport UOKiK
2009-05-21 (czytano: 12399 razy)
8 prostych zasad UPS jak ograniczyć zużycie paliwa i emisję spalin
2009-07-22 (czytano: 10985 razy)
Przesyłki międzynarodowe w GLS
2009-08-20 (czytano: 9631 razy)
Terminowość poczty, badanie UKE.
2010-07-30 (czytano: 8991 razy)
2014-04-15 (czytano: 8945 razy)
Szybkie porównanie cen paczki (export) - 1 kg: